انواع چراغ خواب

انواع چراغ خواب

اشتراک گذاری این مطلب:

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

چراغ‌خواب‌ها وسایلی کاربردی هستند که در انواع مدل‌های ساده، مدرن و کلاسیک وجود دارند. آن‌ها جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی می‌بخشند و نور کافی را برای مطالعه یا سایر فعالیت‌ها فراهم می‌کنند.

برای انتخاب چراغ‌خواب مناسب، از بین طرح‌های مختلف مدلی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با سبک دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب دارد و مطابق نیاز و سلیقه شما است.

چراغ‌خواب‌ها معمولاً از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند: پایه، حباب و کلاهک. جنس پایه و کلاهک در استحکام و ماندگاری چراغ‌خواب اهمیت زیادی دارد.

پایه‌ها با توجه به جنسشان، معمولاً در انواع مختلف چوبی، آلومینیوم، آهن، سرامیک و شیشه وجود دارند. انتخاب در مورد کلاهک‌ها نیز بی‌شمار است. هنگام انتخاب کلاهک به لبه پایینی آن توجه کنید.

چراغ‌خواب دیواری

اگر چراغ‌خواب را برای مطالعه می‌خواهید، کلاهکی را انتخاب کنید که لبه پایینی کوتاه‌تری داشته باشد. هرچقدر لبه پایینی کوتاه‌تر باشد، نور بیشتری منتشر می‌شود.

انتخاب رنگ مناسب برای چراغ‌خواب نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است طرح و رنگی را انتخاب کنید که با طرح و رنگ سایر وسایل موجود در فضای اتاق‌خواب هماهنگ باشد.

چراغ‌خواب دیواری

چراغ‌خواب‌های دیواری طرح‌های پرطرفداری محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید چراغ‌خواب فضای زیادی از اتاق شما را نگیرد، این طرح گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

چراغ‌خواب‌های دیواری طرح‌ها و مدل‌های مختلفی دارند که هرکدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. برای ایجاد آرامش بیشتر در فضای اتاق بهتر است برای چراغ‌خواب دیواری خود، نور آبی در نظر بگیرید.

چراغ‌خواب‌های حباب‌دار دیواری می‌توانند انتخاب ایده‌آلی برای اتاق‌خواب شما باشند. آن‌ها در طول روز هم زیبایی خاصی به دکوراسیون اتاق می‌بخشند.

چراغ‌خواب‌های دیواری را علاوه بر اتاق‌خواب، در آشپزخانه، سالن پذیرایی یا راهرو ورودی خانه نیز می‌توانید استفاده کنید.

چراغ خواب اتاق کودک
بیشتر بخوانید

چراغ‌خواب رومیزی

یکی از متداول‌ترین چراغ‌خواب‌ها، چراغ‌خواب رومیزی است. این چراغ‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و جای زیادی در خانه نمی‌گیرند. به همین دلیل هم طرفداران زیادی دارند.

این چراغ‌خواب‌ها مدل‌های مختلفی دارند: گرد، مربعی، استوانه‌ای و… . شما می‌توانید با دیدن این طرح‌ها و مدل‌ها، با نمونه‌های بیشتری آشنا شوید و انتخاب خوبی داشته باشید. یکی از بهترین پیشنهاد‌ها به‌عنوان چراغ‌های رومیزی، خرید آباژور سنگ نمک است.

چراغ‌خواب مدرن

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید لوازم دکوری دارند و دکوراتیوها فضای خانه‌ شما را پر کرده‌اند، چراغ‌خواب‌ مدرن می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون داخلی خانه شما باشد.

این چراغ‌خواب‌ها نیز طرح‌های مختلفی دارند و در صورتی‌که با دیگر وسایل خانه هماهنگ باشند، علاوه بر نور و روشنایی خوشایندی که دارند، فضای زیبا و دل‌نشینی به وجود می‌آورند.

چراغ‌خواب رومیزی

چراغ‌خواب ایستاده

این چراغ‌خواب‌ها پایه‌های بلندی دارند و می‌توانید آن‌ها را در کنار تخت‌خواب خود قرار دهید. اندازه مناسب چراغ‌خواب ایستاده، در زیبایی فضای داخلی خانه نقش بسزایی دارد.

توجه کنید که اندازه صحیح این چراغ‌خواب‌ها معمولاً در مقایسه با عرض تخت‌خواب به دست می‌آید. به این ترتیب که عرض کلاهک چراغ‌خواب باید تقریباً یک‌سوم عرض تخت‌خواب یا تشک شما باشد.

سنجش ما در این اندازه‌گیری، ابعاد کلاهک است. اندازه ارتفاع کلاهک اهمیت ویژه‌ای دارد و در حالت کلی باید دوسوم ارتفاع بدنه اصلی (از پایین پایه تا بالای لامپ) باشد. عرض (قطر) کلاهک نیز بهتر است دو برابر پهن‌ترین قسمت بدنه چراغ‌خواب در نظر گرفته شود.

توجه کنید درصورتی‌که بدنه اصلی چراغ خیلی باریک باشد، بهتر است ارتفاع و عرض کلاهک با هم برابر باشند.

چراغ‌خواب کودک

چراغ‌خواب کودک

کودک شما برای استراحت کردن و خوابیدن در اتاق خود، احتیاج به اندکی نور دارد تا احساس ترس نکند. برای این کار چراغ‌خواب کودک در مدل‌هایی جذاب برای کودکان طراحی شده‌اند.

از آنجاکه زیاد بودن نور در اتاق کودک باعث اختلال در خواب او می‌شود، تنظیم میزان نور چراغ‌خواب اهمیت زیادی دارد. بهتر است چراغ‌خواب را در بالای تخت‌ کودک قرار ندهید و از چراغ‌خواب‌هایی با نور کم استفاده کنید.

چراغ‌خواب‌هایی که روشن وخاموش می‌شوند و نور زیادی دارند، آرامش کودک را خدشه‌دار می‌کنند. بهتر است هنگام انتخاب چراغ‌خواب برای اتاق کودک، علاوه بر توجه به زیبایی، نکات دیگر را نیز مدنظر داشته باشید.

مطالب مرتبط
خرید چشم زخم سنگ نمک

کاربرد سنگ نمک در برابر چشم زخم؟!

سنگ نمک برای بسیاری از افراد ابزاری کارآمد و مؤثر در برابر چشم زخم است. البته چشم زخم مختص به فرهنگ ما نیست و مردم بسیاری از کشورهای دنیا و از دیرباز معتقد بودند که چشم زخم باعث بدشانسی یا اتفاق ناگوار برای جان و مال آن‌ها می‌شود و برای دفع این بلا تمهیداتی می‌اندیشیدند که سنگ نمک یکی از آن‌ها است.

ادامه مطلب >
نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

آنچه هنرمندان و معماران دکوراسیون داخلی به‌تازگی به آن پی برده‌اند، تأثیری است که رنگ‌ها می‌توانند بر خلق‌وخوی افراد داشته …

ادامه مطلب >
هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هاون یا هونگ وسیله‌ای است که از گذشته تاکنون در آشپزخانه‌ها کاربردهای فراوانی داشته است. همه شما قطعاً در خانه …

ادامه مطلب >

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *