تاریخچه نمک هیمالیا

تاریخچه نمک هیمالیا

اشتراک گذاری این مطلب:

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

نمک صورتی هیمالیا در سراسر جهان محبوبیت گسترده‌ای بین افرادی که به دنبال سلامت و تناسب‌اندام هستند، پیدا کرده است. این ماده هرروز بیشتر و بیشتر در بسیاری از خانه‌ها به‌عنوان جایگزین نمک خوراکی استفاده شده و به‌زودی به یکی از مواد خوراکی ثابت در خانه‌ها تبدیل می‌شود.

اگر نمی‌دانید دلیل این اتفاق چیست، مطمئناً در پایان این مطلب دلیل آن را پیدا خواهید کرد. برای شروع، بهتر است به تاریخچه نمک هیمالیا بپردازیم تا متوجه شوید چرا این نمک تا این اندازه محبوب است.

نمک هیمالیا و همه‌چیز درباره شروع آن

منشأ بلورهای سفید و صورتی جذاب و مسحورکننده نمک هیمالیا، به ۳۰۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که این نمک در آب اقیانوس‌های باستان حل شد. این اقیانوس‌ها به‌مرور خشک شدند و این نمک را به‌صورت رسوب از خود باقی گذاشتند.

این فرایند نزدیک معادن نمک خیورا در پاکستان اتفاق افتاد، یعنی جایی که کوه‌های هیمالیا امروزه در آن قرار دارند. با گذشت زمان، این نمک که در منطقه کوهستانی محصور بود، از مواد شیمیایی و آلاینده‌ها کاملاً دور ماند و خلوص طبیعی آن به‌طور کامل حفظ شد. به همین دلیل است که نمک صورتی هیمالیا اکنون به‌عنوان یکی از سالم‌ترین نمک‌های طبیعی برای انسان شناخته می‌شود.

نمک هیمالیا و همه‌چیز درباره شروع آن

کشف یک ماده جدید فوق‌العاده

برای افرادی که در منطقه هیمالیا زندگی می‌کنند، نمک هیمالیا چیز تازه و فوق‌العاده‌ای نبود. آن‌ها همیشه از آن به‌عنوان افزودنی غذایی و همین‌طور برای نگهداری مواد غذایی مانند گوشت و ماهی استفاده می‌کرده‌اند. این نمک بعدها به دلیل دارا بودن قابلیت‌های درمانی، به یکی از گزینه‌های محبوب سبد دارویی تبدیل شد.

طبق گفته‌ها، کیمیاگران که به ارزش واقعی نمک صورتی هیمالیا پی برده بودند، به آن لقب «طلای سفید» دادند. به این نمک، «نمک شاه» یا «نمک زندگی» نیز گفته می‌شود. نمک هیمالیا از ذخایر طبیعی موجود در معادن نمک خوارا استخراج می‌شود و فاقد هرگونه افزودنی یا مواد نگه‌دارنده‌ای است که در نمک خوراکی معمولی وجود دارد.

7 مزیت پخت و پز روی سنگ‌های نمک‌ هیمالیایی
بیشتر بخوانید

نمک هیمالیا چه فایده‌ای دارد؟

نمک به‌طورکلی از زمان‌های بسیار قدیم به‌عنوان جزئی از غذا و همین‌طور به‌عنوان دارو استفاده می‌شده است. سنگ نمک هیمالیا جدا از این‌ها، فواید مختلف دیگری نیز دارد. آنچه درباره خواص درمانی این نمک گفته می‌شود، هرروز توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و باعث محبوبیت بیشتر آن می‌شود. در اینجا به برخی از مزایای سنگ نمک می‌پردازیم که بیشتر در مورد آن‌ها صحبت شده است.

نمک هیمالیا به‌عنوان ماده غذایی

نمک خوراکی معمولی از سدیم و کلراید و ید مصنوعی که به آن افزوده می‌شود، تشکیل شده است. این نمک قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده کاملاً تصفیه و فرآوری می‌شود.

نمک صورتی هیمالیا به دلیل دربرداشتن ۸۴ عنصر مهم، می‌تواند ماده غذایی بسیار مفیدی باشد. این عناصر شامل بسیاری از مواد معدنی کمیاب نیز هستند که برای سلامتی ضروری‌اند.

نمک هیمالیا به‌عنوان ماده غذایی

نمک صورتی هیمالیا، درمانی برای بیماری‌های آلرژیک

گفته می‌شود که نمک صورتی هیمالیا برای تنفس و اختلالات تنفسی مفید است. این ماده همچنین می‌تواند به کاهش علائم آسم، اگزما و سایر بیماری‌های آلرژیک کمک کند.

سلامتی، انرژی و سلامت عمومی بدن

سنگ نمک هیمالیا می‌تواند برای تعادل الکترولیت‌ها، تنظیم آب بدن و کنترل بسیاری از موارد دیگر مربوط به‌سلامتی مفید باشد. نوشیدن مقدار کمی از محلول این نمک در صبح زود، باعث ایجاد حال خوب و افزایش سطح انرژی در طول روز می‌شود.

برخی می‌گویند دلیل این مسئله این است که بلورهای نمکی هیمالیا دربردارنده انرژی بالقوه خورشید و زمین هستند که آن‌ها را طی میلیاردها سال به خود جذب کرده‌اند.

سنگ نمک هیمالیا برای سلامتی چه فایده‌ای دارد؟
بیشتر بخوانید

نمک هیمالیا چه کاربردهایی دارد؟

آیا می‌دانید که از سنگ نمک هیمالیا چه استفاده‌هایی می‌توانید بکنید؟ قطعاً با دانستن جواب این سؤال، شگفت‌زده خواهید شد! این موهبت طبیعی کاربردهای بسیار مختلفی در زندگی روزمره دارد و برای اهداف متنوعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اتاق‌ها و دیوارهای نمکی هیمالیا برای نمک درمانی

اتاق‌ها و دیوارهای نمکی، که با قالب‌های سنگ نمک، و یا با پوششی از لایه‌های نمک هیمالیا ساخته می‌شوند، پدیده‌ای جدید در مراکز سلامت و حتی خانه‌ها هستند.

این دیوارها برای ساخت فضایی مشابه غارهای نمکی هیمالیا به پاک‌سازی بدن کمک می‌کنند، مورداستفاده قرار می‌گیرند و همان‌طور که گفته شد، برای بهبود انواع مختلفی از مشکلات سلامتی، ازجمله مشکلات تنفسی و حتی افسردگی بسیار مفید هستند.

اتاق‌ها و دیوارهای نمکی هیمالیا برای نمک درمانی

شما می‌توانید در خانه خود اتاق نمک بسازید و تا هرزمانی که خواستید از فواید و مزایای درمانی و آرامش‌بخش آن استفاده کنید و لذت ببرید.

مطالب مرتبط
خرید چشم زخم سنگ نمک

کاربرد سنگ نمک در برابر چشم زخم؟!

سنگ نمک برای بسیاری از افراد ابزاری کارآمد و مؤثر در برابر چشم زخم است. البته چشم زخم مختص به فرهنگ ما نیست و مردم بسیاری از کشورهای دنیا و از دیرباز معتقد بودند که چشم زخم باعث بدشانسی یا اتفاق ناگوار برای جان و مال آن‌ها می‌شود و برای دفع این بلا تمهیداتی می‌اندیشیدند که سنگ نمک یکی از آن‌ها است.

ادامه مطلب >
نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

آنچه هنرمندان و معماران دکوراسیون داخلی به‌تازگی به آن پی برده‌اند، تأثیری است که رنگ‌ها می‌توانند بر خلق‌وخوی افراد داشته …

ادامه مطلب >
هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هاون یا هونگ وسیله‌ای است که از گذشته تاکنون در آشپزخانه‌ها کاربردهای فراوانی داشته است. همه شما قطعاً در خانه …

ادامه مطلب >

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *