۷ مزیت پخت و پز روی سنگ‌های نمک‌ هیمالیایی

7 مزیت پخت و پز روی سنگ‌های نمک‌ هیمالیایی

اشتراک گذاری این مطلب:

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

تا کنون درباره سنگ نمک هیمالیایی شنیده اید؟

از آن‌جایی که در سال‌های اخیر موضوع سلامت غذایی بیش از هرزمانی مورد توجه قرار گرفته است، افراد زیادی از سنگ نمک هیمالیا برای پخت غذای سالم استفاده می‌کنند. این سنگ نمک در درمان برخی بیماری‌ها، مانند بیماری‌های تنفسی و پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ نمک هیمالیا در تزئینات و دکوراتیو مکان‌های مختلف نیز کاربرد دارد.

بشقاب‌های نمک هیمالیایی

سنگ نمک هیمالیا در قالب‌ مکعب یا بشقاب‌ برای سرو غذا و حتی به عنوان ماهی‌تابه استفاده می‌شود. پخت‌‌ و پز در قالب‌های سنگ نمک هیمالیایی به دلیل داشتن مواد معدنی، می‌تواند به غذای شما طعم ویژه‌ای ببخشد. پخت و پز روی این سنگ نمک‌ها علاوه بر طعم، فواید دیگری نیز دارد و می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامتی شما بگذارد. از این قالب‌ها به‌عنوان بشقاب‌های نمکی کبابی و یا بشقاب‌های نمکی سرو غذا نیز نام برده می‌شود.

بشقاب‌های نمک هیمالیایی

نمک صورتی هیمالیایی از معادن نمک خِورای پاکستان می‌آید. این ماده به دلیل داشتن ذخایر باستانی در زیر دریا، که توسط گدازه‌های آتشفشانی پوشیده شده‌اند، و از هر گونه ناخالصی به دور بوده‌اند، خالص ترین نمک جهان محسوب می شود. نمک هیمالیایی، به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، به سرعت دارد جایگزین نمک خوراکی معمولی می شود.

قالب سنگ نمک، گزینه‌ای مناسب برای پخت‌ و پز یا کباب کردن غذا است و شما با استفاده از آن می‌توانید عطر و طعمی ویژه به غذا ببخشید و از فواید آن برای سلامتی لذت ببرید.

فواید پخت و پز روی قالب نمک هیمالیایی

مواد مغذی

نمک هیمالیا بسیار مغذی است. هنگامی که غذای خود را روی یک قالب سنگ نمک هیمالیایی می‌پزید یا کباب می‌کنید، طبیعتا غذای شما محتوای این قالب نمکی را به خود جذب می‌کند.

این یکی از فواید عالی استفاده از سنگ نمک برای پخت و پز است، زیرا نمک تمام مزایای ۸۴ عنصر تشکیل دهنده‌اش را به غذا می‌بخشد؛ عناصری که بسیاری از آن‌ها مواد معدنی کمیابی هستند که برای سلامتی بسیار ضروری‌اند. این باعث می‌شود که قالب نمک، کاربرد چند منظوره داشته باشد؛ یعنی هم به عنوان تابه به‌کار می‌رود، و هم مواد مغذی خود را به غذا می‌بخشد.

سنگ نمک هیمالیا برای سلامتی چه فایده‌ای دارد؟
بیشتر بخوانید

ماده‌ای مطمئن برای پخت غذا

بسیاری از ظروفی که برای پخت یا نگهداری غذا استفاده می‌شوند، معمولا از جنس آلومینیوم و پلاستیک هستند، که برای سلامتی مضر شناخته می‌شوند. حدس و گمان‌هایی در این مورد وجود دارد که در صورت پخت غذا در ظروف آلومینیومی، این ماده به غذا نفوذ می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد آلزایمر شود.

همچنین، استفاده از این ظروف، در گذشته باعث بروز برخی بیماری‌ها نیز می‌شده است.  اگرچه شواهد محکمی در این زمینه وجود ندارد، اما بهتر است از گزینه‌های کاملاً طبیعی و مطمئن‌تری، مانند قالب سنگ نمک هیمالیا، استفاده کنید، که فواید بسیاری هم برای سلامتی دارد.

افزایش انرژی

گفته می‌شود که سنگ نمک هیمالیا، به خاطر منشاء باستانی خود، انرژی زیادی را در خود ذخیره دارد، که از خورشید و زمین جذب کرده است. بسیاری از افراد ادعا می کنند که پس از مصرف نمک هیمالیا، احساس می‌کنند انرژی‌شان افزایش پیدا کرده‌است. با پختن غذا روی قالب‌های سنگ نمک هیمالیا، انرژی بیشتری هم پیدا خواهید کرد.

ظاهر زیبا

نمک هیمالیا، ته رنگی صورتی-نارنجی دارد. وقتی غذا را روی آن می‌پزید و سرو می‌کنید، رنگ زیبای آن، جلوه زیبا‌تری به غذایتان می‌دهد. برای پختن غذا روی قالب سنگ نمک هیمالیا، آن را روی شعله کم بگذارید، و به تدریج شعله را زیاد کنید. این قالب‌های نمکی را می‌توان روی گاز، و همچنین برای کباب کردن استفاده کرد.

نمک‌ معدنی از کجا به‌دست می‌آیند؟

عطر و طعم

از نمک هیمالیا اغلب به‌عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شود و این نمک به غذا طعمی لذیذ می‌دهد. اگر روی قالب سنگ نمک، غذا می‌پزید، نیازی نیست به آن نمک دیگری بزنید، زیرا قالب نمکی که غذا را روی آن می‌پزید، طعم خود را به غذا می‌دهد. با استفاده از سنگ نمک هیمالیا، از استیک کبابی آبدار و خوش‌طعم، لذت ببرید!

همچنین، اگر روی قالب سنگ نمک، غذا می‌پزید نیازی به استفاده از نمک خوراکی معمولی نیز ندارید. نمک خوراکی که بیش از حد تصفیه شده و در آن از مواد سفید کننده استفاده شده، چندان برای سلامتی خوب نیست.

تنظیم pH بدن

نمک کریستال هیمالیا در مقایسه با نمک خوراکی معمولی، سدیم کمتری دارد، اما سدیم موجود در آن، برای حفظ pH مورد نیاز بدن، کافی است، و می‌تواند میزان pH را در بدن تنظیم کند.

نمک طبیعی و خالص

در زندگی مدرن که همه چیز مصنوعی و بیش‌از حد تصفیه شده است، یافتن چیزی به خلوص نمک صورتی هیمالیا، کار آسانی نیست. اگرچه تصفیه تا حدی خوب است، اما تصفیه بیش از اندازه می‌تواند مواد مغذی و مفید را نیز از بین ببرد.

نمک طبیعی و خالص

با نمک صورتی هیمالیا، لازم نیست نگران چیزی باشید.

این ماده به صورت دستی استخراج می‌شود و در خالص‌ترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن به دست شما می‌رسد تا بتوانید با خیالی راحت از مزایا و فواید آن، نهایت استفاده را ببرید.

پخت و پز روی قالب‌های نمک هیمالیا می‌تواند فواید متنوعی برای سلامتی به همراه داشته باشد. طبق گفته بسیاری، این نمک می‌تواند تاثیر مثبتی روی گردش خون، عملکرد سیستم تنفسی، کنترل غلظت قند خون و موارد دیگر داشته باشد.

اکنون که با فواید پخت و پز روی قالب سنگ نمک هیمالیا آشنا شدید، حتما آن را تجربه کنید! مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد!

مطالب مرتبط
خرید چشم زخم سنگ نمک

کاربرد سنگ نمک در برابر چشم زخم؟!

سنگ نمک برای بسیاری از افراد ابزاری کارآمد و مؤثر در برابر چشم زخم است. البته چشم زخم مختص به فرهنگ ما نیست و مردم بسیاری از کشورهای دنیا و از دیرباز معتقد بودند که چشم زخم باعث بدشانسی یا اتفاق ناگوار برای جان و مال آن‌ها می‌شود و برای دفع این بلا تمهیداتی می‌اندیشیدند که سنگ نمک یکی از آن‌ها است.

ادامه مطلب >
نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

آنچه هنرمندان و معماران دکوراسیون داخلی به‌تازگی به آن پی برده‌اند، تأثیری است که رنگ‌ها می‌توانند بر خلق‌وخوی افراد داشته …

ادامه مطلب >
هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هاون یا هونگ وسیله‌ای است که از گذشته تاکنون در آشپزخانه‌ها کاربردهای فراوانی داشته است. همه شما قطعاً در خانه …

ادامه مطلب >

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *