سنگ نمک در فنگ شویی

سنگ نمک در فنگ شویی

اشتراک گذاری این مطلب:

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest

سنگ‌نمک‌ها بلورهایی درخشنده و پرانرژی هستند که در انرژی‌درمانی نیز به کار می‌روند. درواقع با تابیدن نور خورشید به سنگ‌نمک، انرژی‌های منفی محیط دفع می‌شود و شما احساس آرامش می‌کنید. سنگ‌های نمک با مزه شور و جلای شیشه‌ای خود، به‌آسانی از سایر کانی‌های مشابه قابل‌تشخیص هستند.

علم فنگ‌شویی فلسفه و فنی باستانی است که ریشه آن به چین بازمی‌گردد. فنگ‌شویی، با پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در فضای داخلی خانه‌ها و آپارتمان‌ها، در پی دستیابی به اثراتی مثبت بر سلامتی، شادی، موفقیت و روی‌هم‌رفته دریافت انرژی مثبت از محیط است.

محل سنگ نمک در فنگ شویی

ازآنجایی‌که فنگ‌شویی انرژی مدنظر خود را از طبیعت و محیط پیرامون دریافت می‌کند، سنگ‌نمک می‌تواند نقش مهمی در آن ایفا کند. سنگ‌نمک انرژی منفی را از طریق یونش به خود جذب کرده و محیط را پاک‌سازی می‌کند. به همین علت، در فنگ‌شویی همواره توصیه می‌شود که از این عنصر طبیعی به اشکال گوناگون در محیط استفاده شود.

خواص سنگ نمک در فنگ شویی

سنگ نمک در مجاورت بدن انسان نوعی یونیزاسیون طبیعی یا شارژ الکتریکی به وجود می‌آورد که می‌تواند منجر به آرامش، توانمندی و بهبود سیستم دفاعی بدن شود.

تأثیر مثبت سنگ نمک بر روی تمرکز حواس
بیشتر بخوانید

با قرار دادن سنگ‌نمک در محیط و پاک‌سازی و تصفیه هوا، احساس خستگی ناشی از هرگونه آلودگی نیز برطرف می‌شود. این خاصیت سنگ‌نمک به بهبود مشکلات تنفسی و ریه‌ها کمک بسیاری می‌کند و در تسکین آلرژی، بهبود علائم آسم و برونشیت نقش بسزایی دارد.

سنگ‌نمک، همچنین با دفع انرژی‌های منفی، به افزایش توان و انرژی کمک می‌کند. کاهش سردردهای میگرنی، دوری از چشم‌زخم و کاهش اضطراب، تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد تمرکز حواس، بالا بردن سطح هوشیاری و تنظیم فشارخون و رفع نیاز بدن به نمک، از دیگر خواص سنگ‌نمک در فنگ‌شویی است.

محل سنگ نمک در فنگ شویی

محل سنگ نمک در فنگ شویی

برای استفاده از سنگ‌نمک بهترین جهت‌ها عبارت‌اند از: شمال شرقی، جنوب غربی، غرب، شمال غربی و مرکز محیط. همچنین دانستن نکات زیر در مورد محل قرار دادن سنگ‌نمک ضروری است:

۱. در گوشه‌های تاریک فضا و قسمت‌های کم‌نور راهروها از سنگ‌نمک استفاده کنید.

۲. در سرویس‌های بهداشتی و حمام، بهتر است از سنگ‌نمک سفید استفاده شود تا تمیزی را بیشتر نشان دهد.

۳. در زیرزمین یا انبارِ خانه یک تکه سنگ‌نمک قرار بدهید.

۴. در جاهای مختلف مثل گلدان‌ها، مقداری نمک بگذارید تا انرژی‌های منفی را جذب کنند، فقط حواستان باشد که هرچند روز یک‌بار آن‌ها را عوض کنید. البته توجه داشته باشید که در محیط‌هایی با اقلیم خشک، به تعداد زیاد از سنگ‌نمک استفاده نکنید، چراکه باعث خشکی بیشتر محیط می‌شود.

۵. ترکیب سنگ‌نمک و شمع می‌تواند در قسمت‌های شمال شرقی، جنوب غربی، مرکز و جنوب به تقویت عنصر خاک و عنصر آتش با هم کمک کند.

مطالب مرتبط
خرید چشم زخم سنگ نمک

کاربرد سنگ نمک در برابر چشم زخم؟!

سنگ نمک برای بسیاری از افراد ابزاری کارآمد و مؤثر در برابر چشم زخم است. البته چشم زخم مختص به فرهنگ ما نیست و مردم بسیاری از کشورهای دنیا و از دیرباز معتقد بودند که چشم زخم باعث بدشانسی یا اتفاق ناگوار برای جان و مال آن‌ها می‌شود و برای دفع این بلا تمهیداتی می‌اندیشیدند که سنگ نمک یکی از آن‌ها است.

ادامه مطلب >
نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

نوررنگی چه تأثیراتی بر بدن شما می‌گذارد؟

آنچه هنرمندان و معماران دکوراسیون داخلی به‌تازگی به آن پی برده‌اند، تأثیری است که رنگ‌ها می‌توانند بر خلق‌وخوی افراد داشته …

ادامه مطلب >
هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هر آنچه باید از هاون نمک بدانید

هاون یا هونگ وسیله‌ای است که از گذشته تاکنون در آشپزخانه‌ها کاربردهای فراوانی داشته است. همه شما قطعاً در خانه …

ادامه مطلب >

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *